Ďalší nepotrebný remake a zmena rasy alebo prečo Astrid?

Už som si povedala, že sa tomu nebudem venovať, strata môjho času. Nebudem sa ročuľovať a budem to ignorovať. A potom som videla Astrid. To nemôžu dať príležitosť nejakej mladej škandinávskej herečke? V tomto dome tak milujeme Ako vycvičiť draka. Môj syn spáva v posteľnej bielizni Ako vycvičiť draka, má plyšových Bezzubkov troch veľkostí.

Kto nepochopil, Hollywood natáča ďalší nepotrebný remake so živými hercami. Tentoraz sa pridali aj moji obľúbení Dreamworks k Disney tradícii zničiť čoho sa dotkneme v posledných rokoch. Toto už naozaj začína byť trápne, Hollywood!

Niekto to tak pekne napísal: „Rasisti sú ľudia, ktorí nedovolia iným, aby mali svoju vlastnú kultúru.“

Ľuďom záleží na ich kultúre a histórii. Preto zobrazenie Kleopatry naštvalo Egypťanov a polovičku Európy, zobrazenie Mulan naštvalo Číňanov. Pochopím, ak zobrazenie Astrid naštve Škandináviu a druhú polovičku Európy. Postavičky histórie a kultúry majú byť zobrazené správne. Už sme zhltli Marvelu čierneho Heimdalla. Prečo bol vlastne škandinávsky boh či strážca Heimdall čierny? Sú to Vikingovia, je máločo belšie ako vikingská Európa. Je to necitlivé voči Škandinávii. Diverzita neznamená, že filmové štúdiá majú právo zničiť čokoľvek, čo im príde pod ruku, len aby pridali do filmu viac žien, viac gayov, viac nebielych ľudí.

To je teraz akýsi divný trend v Hollywoode, že každý musí byť reprezentovaný v jednom jedinkom filme. Každá rasa, každá orientácia. To by bola pekná myšlienka, keby Hollywood vytváral vlastné príbehy. Ale to je to, čo nerobia. Ak chcú čiernu morskú vílu, nech si vyrobia vlastnú. Prečo zmeniť postavičku, ktorá má za sebou takmer dve storočia významu pre dánsky a európsky ľud (Malá morská víla vyšla v zbierke v roku 1835, obsahovala aj Palculienku).

Ak sa niekto rozčúli, tak mu odpovedia: „Rasa nie je dôležitá, pozrite sa za rasu, na príbeh.“ Ak teda rasa nie je dôležitá, prečo ju vôbec meniť?

Teraz sa viacero ľudí pozastaví na tom, prečo sa rozčuľujeme nad rasou fiktívnych neexistujúcich postavičiek. Je to fajn, vôbec to nemusí rozčuľovať každého. Naozaj, je to v poriadku, ak Vám to nevadí.

Ale je plno ľudí, ktorým to vadí a ja ich chápem. Som presvedčená, že charakter by mal byť zobrazený a reprezentovaný správne vo filme či televízii. Či je to historická postava alebo kultúrna postava. S úctou a obľaduplnosťou voči danej histórii a kultúre. Ak sú herec či herečka vybraní pre nejakú postavu, mali by byť čo najviac podobní originálnej postave. Ak filmové štúdiá, autori, producenti, režiséri, chcú vytvoriť novú postavu, fajn. Nový príbeh pre túto postavičku? Ešte lepšie. Ale vziať si existujúce historické postavy, existujúce kultúrne postavičky a zmeniť ich pre nič iné, iba pre reprezentáciu rôznych farieb pleti a sexuálnej orientácie, pre diverzitu vo filme? Prečo vlastne? Nie každý film musí byť výpoveďou.

Predsavme si, že by Mulan bola čierna alebo Aladin Číňanom. Tieto postavičky potrebujú byť natočené ako správna rasa, ináč príbeh nebude mať zmysel. A tu je tá podstata. Prečo sa toto nevzťahuje aj na európsku kultúru? Prečo nedať túto úctu, rešpekt európskej kultúre?

Niekto, kto si myslí svoje podobne ako ja o woke / prebudenom hnutí v Hollywoode, to tak s úsmevom napísal:
„I confess, I used to be woke. I was easily triggered. I would protest everything that offended me, and demand it all be cancelled. Eventually I outgrew it, and went to preschool.“

„Priznám sa, býval som prebudený. Bol som ľahko podráždený. Protestoval som proti všetkému, čo ma urážalo a žiadal som, aby to zrušili. Nakoniec som z toho vyrástol a išiel som do škôlky.“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.