Vlastiveda opakovanie 3. ročník

Nedávno som bola na rodičovskom združení u tretiakov a pani učiteľka spomínala, že mnohé deti si vlastivedu a prírodovedu ani neprelistujú doma cez víkend a potom nevedia povedať k učivu ani dve vety. Po druhom ročníku sa prvouka rozdelila na dva predmety, vlastivedu a prírodovedu. Tretiaci majú z každého predmetu jednu hodinu týždenne. Problém je v tom, že deti sa prvoukou viac-menej nemuseli veľmi doma zaoberať, nedostávali úlohy. Každý sa prvé dva roky sústredil na to, aby vedeli čítať, písať a počítať. Ako by aj dostávali z prvouky úlohy, ešte nevedeli poriadne písať a čítať. A zrazu sa dostanú k dvom novým predmetom a nevedia čo s nimi. Pre nás sú to jednoduché veci, hlavne vlastiveda vyzerá byť taká prirodzená, veď sú to veci čo každý ovláda – ročné obdobia, vidiek, mesto, doprava, svetové strany. Ale pre takého tretiačika to nemusí byť prirodzené, že to musí vedieť. Alebo lepšie povedané, že musí o tom vedieť povedať zopár súvislých viet.

Za prvé, učenie pre nich je ešte stále znamená napísanie si domácej úlohy z matematiky a slovenského jazyka počas týždňa. Prípadne, naučenie sa naspamäť vybrané slová. To, že sa má naučiť aj nejakú vlastivedu a prírodovedu, ktorú má raz týždenne, a to dokonca cez víkend malého tretiačika nenapadne. Rodič väčšinou cez týždeň po večeroch nestíha a je rád, že dieťa má aspoň úlohy napísane. A dieťa nevie, že počas voľného víkendu si musí sadnúť a učiť sa aj niečo iné, čo sa volá prírodoveda a vlastiveda. A ak by aj vedelo, prečo by to robilo dobrovoľne. Vlastne chápem, ak má problém, čo z učiva si má vybrať, aj keď je to tam hrubším písmom a majú zhrnutie, vlastiveda už nie je iba naučenie sa vybraných slov alebo násobilky naspamäť. Vôbec si myslím, že deťom chýba predmet, ktorý by ich učil ako sa treba učiť. Existujú techniky, ako sa treba učiť, a to by im uľahčilo celý život učenia. Myslím si, že je dôležité práve v treťom a štvrtom ročníku podporiť u dieťaťa učenie takýchto predmetov, lebo v piatom im potom pribudnú ďalšie ako dejepis alebo chémia a potom nebudú vedieť čo s tým.

Takže my sa spolu učíme, každý víkend, jedeň deň vlastivedu a jeden prírodovedu. Nie vždy s radosťou, ale ak má dcérka „dobrú náladu“, viac-menej sa to dá zvládnuť za 20-30 minút. Vždy si pozrieme nové učivo, už v druhom polroku to začína byť komplikovanejšie (slávni rodáci či národné parky) a potom prelistovať staršie pojmy, aby sa nám uložili v hlavičke. Tu je niekoľko testov, čo zvyknem niekedy malej dávať. Aj keď väčšinou sa učíme iba ústne. Občas však pomôže dieťaťu, ak je nútené sformulovať samostatne svoje myšlienky na papier, keďže dosť často píšu písomky. Je ich veľa v triede a je to jednoduchý spôsob ako ich preskúšať.

Ak ešte nejaké vyrobím do konca roka, tak ich sem priložím.

My máme túto Vlastivedu a všetko učivo je podľa nej.

https://www.aitec.sk/produkt/vlastiveda-pre-tretiakov-228

a viete si ju aj celú online prelistovať

https://www.aitec.sk/produkt-preview-ng/vlastiveda-pre-tretiakov-228#flipbook/page-1

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda ZHRNUTIE-3

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda ZHRNUTIE verzia 1

Viac k svetovým stranám

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda ZHRNUTIE

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda ZHRNUTIE strana 1

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda ZHRNUTIE-2

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda ZHRNUTIE strana 2

Niektoré odpovede:

1. Časť územia, ktorú vidíme v okolí nášho bydliska sa nazýva
miestna krajina.
2. Príroda vytvorila dve typy krajiny:
hornatú a rovinatú
3. Človek svojím pôsobením vytvoril dve typy krajiny:
vidiecku a mestskú
4. Napíš 4 kultúrne zariadenia:
knižnica, kino, divadlo, kultúrny dom / Matica slovenská, múzeum, galéria, kostol
5. Napíš 4 športové zariadenia:
športový / futbalový štadión / ihrisko, kúpalisko, plaváreň, lyžiarske stredisko, zimný štadión / klzisko, posilovňa
6. Dopravné prostriedky, ktoré prepravujú ľudí sa nazývajú:
osobné dopravné prostriedky
7. Podľa toho, koľko ľudí prepravujú dopravné prostriedky, ich rozdeľujeme na
individuálne a hromadné
8. Dopravné prostriedky, ktoré prepravujú náklad, nazývame:
nákladné dopravné prostriedky
9. Čo znamená skratka MHD: mestská hromadná doprava
10. Na cestách treba dodržiavať pravidlá cestnej premávky.
11. Svetelné signalizačné zariadenie na križovatke sa nazýva semafór
16. Zakreslenie menšej časti územia sa nazýva plán

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda Triedime odpad

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda Triedime odpad

Ťahák pre rodičov k triedeniu odpadu

Batérie patria do zberných nádob, ktoré sa nachádzajú v potravinách, supermarketoch a elektroobchodov.

Do elektroobchodov treba odovzdať drobné elektrospotrebiče, káble, nabíjačky, starý mobil (aj u operátora), vypálené žiarovky.

Nespotrebované lieky treba odovzdať v najbližšej lekárni.

Čo nepatrí do zberu na papier:
rolky od WC papiera a kuchynských utierok
pokladničné bloky z termopapiera (obsahujú radu nebezpečných chemikálií), patria do zmesového odpadu
obal od vajíčka
jednorázové plienky
voskovaný papier
znečistený papier
krabičky od džúsov a iných nápojov

Väčšina klasických „narodeninových“ balónov je prírodná guma latex a patrí do zmiešaného odpadu. Héliom napĺňané licenčné balóny sú PE/PP plast ako igelitová taška a patria do zberu na plasty.
Všetky hračky do piesku a vody môžu ísť do plastových kontajnerov, 99% z nich je PE alebo PP. Časť hračiek do vody (pískajúce) bude PVC, ale keďže hračky by nemali byť mäkčené ftalátmi, podľa mňa aj to tam patrí, ale tu nie som si na 100% istá.

Podrobnejšie k farbám kontajnerov.
http://www.zerowasteslovakia.sk/vieme-spravne-recyklovat/

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda MIESTNA KRAJINA-1

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda TYPY KRAJINY, MIESTNA KRAJINA Úvodné lekcie

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda MIESTNA KRAJINA-2

Test 3 ročník ZŠ Vlastiveda TYPY KRAJINY, MIESTNA KRAJINA Úvodné lekcie strana 2

Viac k typom krajiny nájdete tu 

Podnety nájdete aj tu, ale je tam toho trochu viac ako v tej našej vlastivede:
https://www.slideshare.net/IvanaMiklovic/vlastiveda-3-ronk-z

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.